تورک شامان

رهایی در بیداریست و اسارت نتیجه جهل انسان

تورک شامان

رهایی در بیداریست و اسارت نتیجه جهل انسان

محکومیت مجدد ایران در سازمان ملل با ۸۹رای

محکومیت مجدد ایران در سازمان ملل

به خاطر نقض حقوق بشر  و تبعیض های قومی و مذهبی

مجمع عمومی سازمان ملل به پیشنهاد کانادا و 42 کشور دیگر ایران را به خاطر نقض گسترده حقوق بشر با 89 رای مثبت و 64 رای ممتنع و 30 رای منفی محکوم کرد .

در این قطعنامه ایران به نقض گسترده حقوق اقوام ترک ( آذری) کرد  و بلوچ اقلیت های دینی و تبعیض قومی  و دینی , اعدامهای گسترده , شکنجه و آزار و اذیت  و زندانی نمودن فعالین سیاسی , اعدام کودکان و  ... محکوم شده است .

نماینده ایران در سازمان ملل آقای خزائی  با رد این اتهامات علام کرد که مساله حقوق بشر باید در شورای جقوق بشر سازمان ملل در ژنو بحث شود .

او در حالی مشروعیت مجمع عمومی را زیر سوال برد و شورای حقوق بشر را به عنوان سازمان ذیصلاح جهت نظر دهی راجع به حقوق بشر اعلام کرد که همین شورای حقوق بشر تنها 3 هفته پیش با 90 رای ایران را به نقض گسترده حقوق بشر از جمله تبعیض های اعمال شده علیه  اقوام غیر فارس و اقلیت های مذهبی   و زندانیان سیاسی و دهها مورد دیگر محکوم کرده بود و ایران هم طبق روال معمول 30 ساله آن را رد کرده بود .

ضمنا ایران اجازه ورود به نماینده ویژه شورای حقوق بشر آقای احمد شهید به ایران جهت بررسی وضعیت حقوق بشر را  نداده بود

قبلا ایران گفته بود به شرطی با ورود نماینده حقوق بشر موافقت می کند که آن فرد مسلمان باشد , عرب نباشد و زن نباشد که احمد شهید اهل مالدیو مسلمان  و مرد با هر سه شرط ایران  مطابقت داشت اما ایران بازهم  نپذیرفت .

در گزارش احمد شهید صدها مورد نقض حقوق بشر ذکر شده است  . این گزارش با عکس العمل بسیار تند و توهین آمیز ایران روبرو شد و ایران اصلا تنوانست پاسخی منطقی به اتهامات مطروحه توسط احمد شهید و شورای حقوق بشر دهد .

ایران رکورد دار بیشترین اعدام در جهان است و حتی از چین یک  و نیم میلیاردی هم بیشتر شهروندان خودرا  اعدام می کند  .

ضمنا رکورد دار بیشتر زندانی سیاسی و رکورد دار بیشتر زندانی روزنامه نگار است و به همین دلیل به ایران زندان خبرنگاران گفته میشود .

در ایران اقوام و ملل غیر فارس از جمله کردها و ترکها  و بلوچ ها و ... از تحصیل به زبان مادری  و داشتن رسانه به زبان خود و امکانات فرهنگی جهت حفظ و بسط فرهنگ و هویت ملی خود  محرومند  و تبعیضات گسترده اقتصادی و سیاسی علیه آنان روا داشته میشود این در مورد اقلیت های مذهبی نیز صادق است  .

هر کس از حقوق غیر فارسها سخن گوید به تجزیه طلبی  و نقض امنیت ملی محکوم و مجازات میشود .

در تهران 12 میلیون نفری حتی یک مسجد سنی هم وجود ندارد .

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد