تورک شامان

رهایی در بیداریست و اسارت نتیجه جهل انسان

تورک شامان

رهایی در بیداریست و اسارت نتیجه جهل انسان

شعری از سبحان گنجی

وادارم کن  

به خوب بودن 

به شعر گفتن  

به سوپ خوردن  

وادارم کن به بوسه 

دهنم بعد این همه سیگار  

هنوز مزه لبهای تورا می دهد ... 

جنایات ارامنه در آذربایجان ایران (۸)

هجوم ارامنه ایروان به رهبری آندرانیک

 

8 -هجوم ارامنه ایروان به رهبری آندرانیک به خوی به قلم سیاه دربیان حرکت کردن آندرانیک پادشاه ارامنه از ایروان و نخجوان با جمع کثیر از ایشان به جهت تسخیر خوی و سلماس و شکست یافتن به تقدیر خداوند منان به تاریخ شانزدهم رمضان سنه سیصد و سی و شش هجری 1336  

ادامه مطلب ...

جنایات ارامنه در آذربایحان ایران (۷)

ورورد ارتش عثمانی                                

 جهت نجات ایرانیان                                  

 اردوی ترکان به فاصله چند روز از وان حرکت کرده و با استعداد و مهمات لشکری و توپخانه وارد خوی گردید و دل اهالی را از پیچ و تاب و قلق و اضطراب برهانیدند .

ادامه مطلب ...

جنایات ارامنه در آذربایجان ایران (۶)

6ـ سرکوب ارامنه وان توسط لشکر عثمانی .

در بیان آمدن قشون ظفر نمودن ترکان بر سر ارامنه وان به تقدیر خداوند سبحان و آمدن ایشان به یاری اهل خوی و مستخلص کردن آن سامان از شر ارامنه مقارن تاریخ سیصد و سی وشش هجری1336ه ق.

ادامه مطلب ...

جنایات ارامنه در آذزبایجان ایران (۵)

 جنایات ارامنه در آذزبایجان ایران (۵)

5 -  عجب‌تر از همه اینکه بعد از آمدن قشون منصور عثمانی که در ازای شصت هزار نفوس تلف شده ارومیه و سلماس، در خوی نیز قریب سیصد نفر از ارامنه به قتل رسیده بود، جماعت سیاسیون ایران و فرقه دموکرات { در مرکز، فرقه مارکسیستی} مخصوصاً از این جهت با اهالی خوی عداوت و خصومت خاصی به هم رسانیده و مدتی مدید انواع و اقسام تشنیع و توبیخ را در حق ایشان معمول داشتند و هی می گفتند چرا ارامنه را کشتید؟!

آخر به شما چه کرده بودند؟

دیگر نفهمیدیم که جماعت ارامنه چه به جا گذاشته بودند و ناکرده ظلمی کدام را رها کرده بودند که آقایان  این همه سوزش اظهار می کردند.

ادامه مطلب ...

استبداد در قرن بیست و یکم درشکه ای در اتوبان تمدن جهانی

استبداد در قرن بیست و یکم

درشکه ای در اتوبان تمدن جهانی

امروز 25 بهمن 1389 در چهارراه قصر ( تقاطع شریعتی و عباس آباد ) تهران ساعت 9 صبح یک نفر  در حالیکه تصویر فرزندان شهیدش در دست و شال سبز بر گردن داشت بالای تاور ( جرثقیل ساختمانی ) واقع در پروژه مترو چهارراه قصر رفته بود  و قصد خودکشی داشت .

 

ادامه مطلب ...

جنایات ارامنه در آذربایجان ایران( ۴)

         جنایات ارامنه در آذربایجان ایران( ۴)

ـ جنایات ارامنه در ارومیه و سلماس در بیان احوالات اهالی ارومیه و سلماس و سر گذشت آن بیچارگان بعد از فرار قشون دولت و وقوع قتل و غارت بر مسلمانان  پس از آنکه اردوی دولت از سلماس شبانه فرار نمودند و ارشد قراجه داغی هم پیشتر از همه به سمت کوهی فرار کرده و یکباره تمامی صفحات سلماس و ارومیه از برای جماعت ارامنه مستخلص گردید.

 

ادامه مطلب ...

سقوط مبارک

جنبش آزادی خواهانه و دموکراتیک ملت بزرگ و تاریخی مصر پیروز شد .  

 این واقعه بزرگ را به ملت مصر و تمام آزادی خواهان جهان  تبریک می گویم. 

 امیدوارم که درسی باشد برای جباران و جلادان که خود را نه خادم و نماینده ملت که  ولی نعمت و ارباب ملت می دانند.  

 بدانند که سیر دموکراسی خواهی جهان را فرا گرفته و از میلوشوویچ صرب تا حسنی مبارک و ... یک به یک ساقط خواهند شد . 

 سقط خواهند شد .  

 ملل به آزادی خواهند رسید هرچند نه مفت و مجانی . 

 اسرافیل دموکراسی بر صور آزادی میدمد و ملل به خواب رفته بیدار می گردند

 

  

جنایات ارامنه در آذربایجان ایران (3)

  جنایات ارامنه در آذربایجان ایران (3)

.

ارامنه شهر ارومیه و اکثر دهات را تسخیر نمودند و با نفوس اسلام دست بی‌رحمی باز کرده هر کجا که دست می‌یافتند قتل و غارت همی کردند و تحقیقاً از اهل ارومیه مندرجاً از اول فتنه تا آخرش سی چهل هزار نفوس اسلام را تلف کردند.

ادامه مطلب ...

جنایات ارامنه در آذربایجان ایران ( ۲)

جنایات ارامنه در آذربایجان ایران ( ۲) 

۲ـ حمایت روسها از ارامنه :

صالداتهای روس که در ایران بودند کم کم بنای فساد کاری می‌گذاشتند چندان که در میان بازار بزرگ خوی صالدات نانجیب عیال صاحب منصب را در بغل کشیده و هر چند خواست از دست آن نانجیب رها شود ممکن نشد. چندان که در میان ملاء عام زن را بی عصمت نموده و پردة ناموسش را درمیان هزاران نفر رهگذر آشکارا بدرید.( یعنبی جلوی چشم مردم به زن فردی صاحب منصب تجاوز کرد)

 

ادامه مطلب ...

تاریخ آذربایجان تا جنگ جهانی دوم

تاریخ آذربایجان تا جنگ جهانی دوم

 .

آذربایجان در فارسی میانه (آتورپاتکان) در آثار کهن فارسی ( آذرباگان) در ارمنی ( آتراپاتکان) در سریانی آذربایغان و در عربی ( آذربیجان) نامیده شده است.

ادامه مطلب ...

پارس گرایی وبحران هویت در ایران

پارس گرایی و

بحران هویت در ایران 

 

مسئله قومیت و حقوق اقوام در ایران، پیشینه ای کمتر از صد سال دارد. تا قبل از شروع قرن فعلی هجری، حقوق اقوام جزو عوامل تعیین کننده سیاست کلی مملکت محسوب نمی شد.  تنها با انقلاب مشروطیت و در حد بیشتر، با شروع سلطنت .پهلوی این مسئله اهمیت پیدا کرد و با رشد روز افزون، تبدیل به یکی از مسائل مهم اجتماعی و سیاسی ایران گشت.

ادامه مطلب ...

جنایات ارامنه در آذربایجان ایران:

جنایات ارامنه  در آذربایجان ایران:  

قسمت اول

سندی که در زیر آورده شده است، بخشی از دست نوشته های مرحوم میرزا ابوالقاسم امین الشرع خوئی درباره جنایت، خیانت ارامنه، در استان آذربایجان به رهبری مارشیمون، سیمیتقو و اقبال السلطنه علیه اهالی تورک و ترقی خواه منطقه است. با توجه به اینکه کتاب حاضر در اواخر عهد امپراطوری قاجار به نگارش درآمده است.

 


ادامه مطلب ...

اعترافات تکان دهنده نویسنده مشهور ارمنی به سلاخی و تجاوز

اعترافات  تکان دهنده  نویسنده مشهور ارمنی  

             به سلاخی و تجاوز به کودکان 

یکی‌ از شعرا و نویسندگان مشهور ارمنی به نام زوری بالایان در کتابی‌ تحت عنوان ؛ احیا دوباره روحمان؛ از قتل عام خوجالی در تاریخ ۲۶ فوریه ۱۹۹۲ که خود نیز در آن شرکت داشته چنین مینویسد: 

. 

با خاچاتوریان به خانه ای که تصرف کرده بودیم وارد و کودک ۱۳ ساله ترکی رادیدیم که توسط سربازان ارمنی به پنجره اتاق میخکوب شده بود خاچاتوریان برای اینکه جلوی گریه و فریادهای کودک را بگیرد پستان بریده شده مادرش را به زور در دهان وی فرو برد بعد از آن من پوست سر و سینه و شکم کودک را کنده و تایم گرفتم کودک در عرض هفت دقیقه بر اثر شدت خونریزی جان داد و من با این عمل دچار شادی و شعف زاید الوصفی شدم و تمام روحم سر شار از غرور گردید.

ادامه مطلب ...